اختلال در کالابرگ الکترونیکی/ علت چیست؟

کدخبر: ۷۲۲۹۸۷
اقتصادنیوز: در برخی فروشگاه‌ها استفاده از زیرساختهای مرتبط با کالابرگ الکترونیکی با اختلال مواجه شده است.
اختلال در کالابرگ الکترونیکی/ علت چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، بررسی‌های میدانی در تهران  از اختلال در سامانه کالابرگ الکترونیک از دو روز گذشته خبر می‌دهد. 

به نظر می‌رسد این اختلال ناشی از مشکلات فنی در سامانه‌های زیرساختی شرکت «فارا» (زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) باشد.

خبر مرتبط
خبر مهم سخنگوی دولت درباره کالابرگ/ اعتبار برای کدام دهک‌ها تامین شده است؟

اقتصادنیوز: سخنگوی دولت امروز عنوان کرد، اعتبار کالابرگ الکترونیک برای ۳ دهک تأمین شده است.

بر این اساس هم اکنون امکان استفاده شهروندان  از  اعتبار موجود درکالابرگ الکترونیک  در اپلیکیشن شما و... در برخی فروشگاههای زنجیره ای وجود ندارد.

پیگیری از سازمان هدفمندی یارانه ها هم نشان میدهد تمام سازوکار استفاده از کالابرگ الکترونیک به وزارت رفاه و شرکت پیمان کار مرتبط است.

عدم ارائه خدمات مرتبط باکالابرگ در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ

کارمندان در برخی شعبه‌های تهران فروشگاه‌های زنجیره ای تأیید کردند که از 10خرداد  تراکنش مرتبط با کالابرگ انجام نشده است.

مرحله نخست استفاده از کالابرگ الکترونیک از 12 اسفندماه به اجرا درآمد است. با وجود شارژ اعتبار کالابرگ الکترونیک برای چند مرحله، هنوز زمان مرحله اجرای سوم مشخص نیست. بر این اساس به نظر میرسد اجرای مرحله سوم کالابرگ نیاز به مصوبه هییت دولت دارد.

 اجرای طرح کالابرگ الکترونیک با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهک‌های اول تا هفتم از اسفندماه سال گذشته به اجرا در آمد. 

در این طرح برای دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر 500 هزار تومان و دهک‌های چهارم تا هفتم به ازای هر نفر 350 هزار تومان اعتبار برای خرید 11 قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروه‌های لبنیات، پروتئین و خواربار به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است که مرحله دوم آن از 20 فروردین‌ماه برای دهک اول تا سوم و از 27 فروردین‌ماه برای دهک‌های چهار تا هفت درآمدی شارژ و به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

 

ارسال نظر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید