غوغای سالمندان در فضای مجازی | ظهور اینفلوئنسرهای نقره‌ای

سرویس: اجتماعی کدخبر: ۷۵۱۵۱۰
اقتصادنیوز: چند سالی است که تب استفاده سالمندان از فضای مجازی داغ شده است. شاید در ابتدا هیچ کدام از ما پیش‌بینی نمی کردیم اما حالا در سرتاسر جهان اینفلوئنسر سالمند هم داریم.
غوغای سالمندان در فضای مجازی | ظهور اینفلوئنسرهای نقره‌ای

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصر ایران، پروفسور الری روزیه از دانشگاه کاردیف می‌گوید: «اکنون شاهد تعداد بیشتری از اینفلوئنسرهای مسن‌تر هستیم. آن‌ها محتوایی تولید می‌کنند که دنبال‌کنندگان واقعاً دوست دارند.»

چند سالی است که تب استفاده سالمندان از فضای مجازی داغ شده است. شاید در ابتدا هیچ کدام از ما پیش‌بینی نمی کردیم اما حالا در سرتاسر جهان اینفلوئنسر سالمند هم داریم.

 بی بی سی گزارش داد، ویو توران، ۸۱ ساله از کاردیف، یکی از این نمونه‌هاست؛ زنی که با بیش از ۳۰۰ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام، ویدیوهای روزانه استایل و مد خود را به اشتراک می‌گذارد و در سراسر جهان شناخته شده است.

مادربزرگ‌های ترند

توران می‌گوید: «فکر می‌کنم مردم دنبال اصالت هستند و امیدوارم من اصیل باشم. آنچه می‌بینید، همان چیزی است که هستم.» او در طول زندگی حرفه‌ای خود تجربه‌های متنوعی از جمله کار در خدمات دولتی و فروش عتیقه دارد و حالا در «شغل سوم» خود در شبکه‌های اجتماعی موفق شده است.

شری گروسی، ۸۱ ساله از کارولینای شمالی، نیز با نزدیک به ۱۳۰ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام و ۳۰ هزار در تیک‌تاک، ثابت می‌کند که سن مانع خلاقیت و تاثیرگذاری در فضای مجازی نیست. او می‌گوید: «زنان با افزایش سن نباید محدود شوند در هر سنی زنان می توانند تجربه های جدید خلق کنند.»

آمارها نیز نشان می‌دهد جمعیت افراد ۶۵ سال به بالا در بریتانیا در حال افزایش است و این تغییرات جمعیتی در شبکه‌های اجتماعی نیز بازتاب یافته است. پروفسور الری روزیه از دانشگاه کاردیف می‌گوید: «اکنون شاهد تعداد بیشتری از اینفلوئنسرهای مسن‌تر هستیم. آن‌ها محتوایی تولید می‌کنند که دنبال‌کنندگان واقعاً دوست دارند.»

نمونه‌های موفق دیگر

در آمریکا و بریتانیا، نمونه‌های موفق دیگری نیز وجود دارند؛ از جمله ریان دیویس، ۵۸ ساله، که با بیش از ۱۷۰ هزار دنبال‌کننده در تیک‌تاک، ویدیوهایی واقعی از زندگی روزمره خود بدون آرایش به اشتراک می‌گذارد، و والری مک‌کی، ۶۲ ساله، که با بیش از یک میلیون دنبال‌کننده، با برندهای لوکس همکاری می‌کند.

سالی هیوز، ستون‌نویس زیبایی، می‌گوید برندها اکنون متوجه شده‌اند که تنوع سنی برای موفقیت حیاتی است، چرا که افراد مسن‌تر اغلب قدرت خرید بیشتری دارند.

ظهور این اینفلوئنسرهای نقره‌ای نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی فقط برای جوانان نیست. هر فردی می‌تواند در این فضا دیده شود و محتوای وایرال تولید کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین‌ها
کارگزاری مفید